جدیدترین آرشیو نمونه سوالات استخدامی دستگاه های اجرایی و آموزش و پرورش با پاسخنامه مشاهده جشنواره

دانلود طرح درس سالانه تربیت بدنی اول ابتدایی- فایل Word

دانلود رایگان طرح درس سالانه اول ابتدایی درس تربیت بدنی به صورت فایل word و قابل ویرایش

 

 

برای درس تربیت بدنی سالانه اول ابتدایی یک جدول کلی از دروس و اهداف آموزشی آن‌ها در طول سال تحصیلی است. طرح درس سالانه باید با توجه به استانداردهای ملی تربیت بدنی، منابع و مواد آموزشی، نیازها و علایق دانش‌آموزان و شرایط محلی تهیه شود. طرح درس سالانه باید شامل موارد زیر باشد:

  • عنوان درس
  • تعداد جلسات
  • محتوای درس
  • اهداف یادگیری
  • روش‌ها و فعالیت‌های آموزشی
  • ابزار و تجهیزات آموزشی
  • روش‌ها و ابزارهای ارزشیابی

برای نمونه، یک قسمت از طرح درس سالانه اول ابتدایی برای درس تربیت بدنی به شکل زیر می‌تواند باشد:

 

عنوان درس تعداد جلسات محتوای درس اهداف یادگیری روش‌ها و فعالیت‌های آموزشی ابزار و تجهیزات آموزشی روش‌ها و ابزارهای ارزشیابی
حرکات پایه و پرش 4 حرکات پایه شامل راه رفتن، دویدن، جستن، لغزیدن، چرخیدن، پریدن، نشستن و بلند شدن. پرش شامل پرش رو به جلو، پرش رو به عقب، پرش راست و چپ، پرش با دست‌ها بالا و پایین. دانش‌آموزان قادر خواهند بود: – حرکات پایه را با تعادل و هماهنگی مناسب اجرا کنند. – پرش را با قدرت و دقت مناسب اجرا کنند. – قوانین و نکات ایمنی حین حرکات پایه و پرش را رعایت کنند. – با همکاری و همفکری با دانش‌آموزان دیگر فعالیت کنند. – نمایش حرکات پایه و پرش توسط معلم یا دانش‌آموز نمونه. – تقلید دانش‌آموزان از حرکات نمایش داده شده. – تمرین حرکات پایه و پرش به صورت فردی، جفتی یا گروهی. – بازخورد معلم به دانش‌آموزان در مورد صحت اجرای حرکات. – بازی‌ها و مسابقات مرتبط با حرکات پایه و پرش. – فضای مناسب برای حرکات پایه و پرش (سالن یا زمین باز). – لباس و کفش مناسب برای تربیت بدنی. – نوار نشانه یا خط کش برای مشخص کردن مسیر یا محدوده حرکات. – توپ، حلقه، طناب و سایر وسایل مورد نیاز برای بازی‌ها و مسابقات. – مشاهده و ارزیابی معلم از اجرای دانش‌آموزان در حین فعالیت‌ها. – ارزیابی خود دانش‌آموز از روی چک لیست یا سوالات معلم. – ارزیابی هم‌دانش‌آموزان از روی چک لیست یا سوالات معلم. – آزمون عملی پایان واحد.

 

در ادامه برای شما یک طرح درس مناسب به صورت فایل word  با قابلیت ویرایش (ویژه سال تحصیلی 1402) را آماده کرده ایم، برای دانلود روی لینک زیر کلیک کنید:

 

برای دانلود طرح درس سالانه تربیت بدنی اول ابتدایی کلیک کنید

برای دانلود طرح درس سالانه سایر دروس اول ابتدایی کلیک کنید.

 

مطلب مفیدی برای شما بود ؟ پس به اشتراک بگذارید برای دوستانتان
درباره این مطلب نظر دهید !
قالب فروش فایل

مطالب زیرا حتما بخوانید ...

قالب فروش فایل

محصولات زیرا حتما ببینید ...