جدیدترین آرشیو نمونه سوالات استخدامی دستگاه های اجرایی و آموزش و پرورش با پاسخنامه مشاهده جشنواره

دانلود رایگان طرح درس سالانه ریاضی اول ابتدایی- فایل Word

دانلود رایگان طرح درس سالانه ریاضی اول ابتدایی

 دانلود طرح درس سالانه ریاضی اول ابتدایی

طرح درس سالانه ریاضی اول ابتدایی یک برنامه‌ای است که معلمان ریاضی اول دبستان برای آموزش مفاهیم و مهارت‌های ریاضی به دانش‌آموزان خود طراحی و پیاده‌سازی می‌کنند. طرح درس سالانه ریاضی اول ابتدایی شامل اهداف کلی و جزئی، محتوای آموزشی، روش‌های آموزش و ارزشیابی، منابع و مواد آموزشی، برنامه زمان‌بندی و تقسیم‌بندی واحدهای درسی است. طرح درس سالانه ریاضی اول ابتدایی بر اساس استانداردهای ملی آموزش ریاضی و کتاب درسی ریاضی اول دبستان تنظیم می‌شود. هدف از نوشتن طرح درس سالانه ریاضی اول ابتدایی این است که معلمان بتوانند با توجه به نقاط قوت و ضعف دانش‌آموزان، شرایط محلی و منطقه‌ای، منابع و امکانات موجود، چارچوب مناسب و یکنواخت برای آموزش ریاضی در کلاس خود ارائه دهند.

دانلود طرح درس سالانه ریاضی پایه اول ابتدایی فایل ورد:

  برای دانلود کلیک کنید

شیوه نگارش طرح درس سالانه ریاضی پایه اول ابتدایی

  • هدف از نوشتن طرح درس سالانه ریاضی اول ابتدایی این است که معلمان بتوانند با توجه به نقاط قوت و ضعف دانش‌آموزان، شرایط محلی و منطقه‌ای، منابع و امکانات موجود، چارچوب مناسب و یکنواخت برای آموزش ریاضی در کلاس خود ارائه دهند.
  • طرح درس سالانه ریاضی پایه اول ابتدایی بر اساس استانداردهای ملی آموزش ریاضی و کتاب درسی ریاضی پایه اول ابتدایی تنظیم شده است. استانداردهای ملی آموزش ریاضی شامل چهار حوزۀ علمی (عددها و عملگرها، الگوها و روابط، فضا و شکل، اندازۀ گیری) و هفت فرآیند ریاضیدان (حل مسئلۀ روزمرۀ، استدلال و برهان، تفکر نقادانۀ، همکاری و گروۀ کار، خلاقیت و نوآوری، استفادۀ فن‌آورۀ اطلاعات و ارتباطات، گسترش دید ریاضیدان) هستند. کتاب درسی ریاضی پایه اول ابتدایی شامل چهار فصل (عددها تا ده، عددها تا بیست، شکل‌های هندسۀ سطح، عددها تا صد) است.
  • طرح درس سالانه ریاضی اول ابتدایی شامل بخش‌های زیر است:
    • اهداف کلّى : شامل نشانۀ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ‌آموزشى هستند که معلّم با توجّۀ به حوزۀ علمى و فرآیندهای رياضي دان مى تواند براساس آن هـــــــــــــــــا نشانۀ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ‌آموزشى جزئى تعریف کند.
    • اهداف جزئی : شامل نشانۀ ‌آموزشى هستند که معلّم با توجّۀ به اهداف کلّى و محتوای آموزشى مى تواند براساس آن ها فعالیت های آموزشی را طراحی و اجرا کند.
    • محتوای آموزشی : شامل مفاهیم، مهارت ها، اصول و قواعد ریاضی است که معلم باید به دانش آموزان آموزش دهد. محتوای آموزشی بر اساس کتاب درسی ریاضی پایه اول ابتدایی تعیین شده است.
    • روش های آموزش و ارزشیابی : شامل رویکردها، استراتژی ها، فنون و ابزارهایی است که معلم برای انتقال محتوای آموزشی و سنجش یادگیری دانش آموزان از آن استفاده می کند. روش های آموزش و ارزشیابی باید با اهداف کلی و جزئی، محتوای آموزشی، شرایط یادگیرندگان و محیط یادگیری سازگار باشند.
    • منابع و مواد آموزشی : شامل منابع علمی، فرهنگی، هنری و سرگرمی است که معلم برای تکمیل و تنوع بخشیدن به محتوای آموزشی و روش های آموزش و ارزشیابی از آن ها بهره می گیرد. منابع و مواد آموزشی باید با استانداردهای ملی آموزش ریاضی، کتاب درسی ریاض

دانلود طرح درس سالانه ریاضی پایه اول ابتدایی فایل ورد:

  برای دانلود کلیک کنید

مطلب مفیدی برای شما بود ؟ پس به اشتراک بگذارید برای دوستانتان
درباره این مطلب نظر دهید !
قالب فروش فایل

مطالب زیرا حتما بخوانید ...

قالب فروش فایل

محصولات زیرا حتما ببینید ...