جدیدترین آرشیو نمونه سوالات استخدامی دستگاه های اجرایی و آموزش و پرورش با پاسخنامه مشاهده جشنواره

زمان اعلام نتایج کنکور سراسری 1402

زمان اعلام نتایج کنکور سراسری 1402

سازمان سنجش آموزش کشور در روز 15 مهر 1402 نتایج کنکور سراسری  را برای تمام رشته های فنی و نظری و تمام مقاطع کاردانی و کارشناسی به صورت پیوسته و ناپیوسته اعلام کرد. این اعلامیه بر اساس رتبه بندی داوطلبان بر اساس نمرات کل آزمون و نمرات هر درس تهیه شده است.

به گزارش سازمان سنجش، تعداد کل داوطلبان شرکت کننده در کنکور سراسری 1402 بیش از 1.5 میلیون نفر بوده است که از این تعداد حدود 1.3 میلیون نفر در آزمون های رشته های فنی و نظری و حدود 200 هزار نفر در آزمون های مقاطع کاردانی و کارشناسی شرکت کرده اند.

 

نتایج کنکور سراسری 1402 چگونه اعلام می شود؟

سازمان سنجش آموزش کشور در روز 15 مهر 1402 نتایج کنکور سراسری 1402 را برای تمام رشته های فنی و نظری و تمام مقاطع کاردانی و کارشناسی به صورت پیوسته و ناپیوسته از طریق سایت sanjesh.org و سامانه پیشخوان خدمات الکترونیک sanjesh.org اعلام خواهد کرد. داوطلبان می توانند با وارد کردن شماره داوطلبی و رمز عبور خود، کارنامه خود را مشاهده کنند. همچنین می توانند با شماره تلفن 42163 – (021) تماس بگیرند و با پاسخگویی به سوالات صوتی، نتایج خود را بشنوند.

 

آموزش مشاهده نتایج کنکور سراسری 1402

برای مشاهده نتایج کنکور ، می توانید از روش های زیر استفاده کنید:

  • روش اول: مراجعه به سایت سازمان سنجش و ورود به بخش کارنامه آزمون های سراسری. در این صفحه، شماره داوطلبی و رمز عبور خود را وارد کنید و بر روی دکمه ورود کلیک کنید. سپس کارنامه خود را مشاهده کنید.
  • روش دوم: مراجعه به سامانه پیشخوان خدمات الکترونیک سازمان سنجش و ورود به بخش کارنامه آزمون های سراسری. در این صفحه، شماره داوطلبی و رمز عبور خود را وارد کنید و بر روی دکمه ورود کلیک کنید. سپس کارنامه خود را مشاهده کنید.
  • روش سوم: تماس با شماره تلفن 42163 – (021) و پاسخگویی به سوالات صوتی. در این روش، باید شماره داوطلبی خود را با صفحه کلید تلفن وارد کنید و منتظر بمانید تا نتایج خود را بشنوید.

چگونه به نتایج کنکور اعتراض کنیم؟

داوطلبانی که نسبت به نتایج  اعتراض دارند، می توانند در دو مرحله اعتراض خود را ثبت کنند:

  • اعتراض به نتایج اولیه: داوطلبان می توانند از 20 مردادماه 1402 تا 27 مردادماه 1402 از طریق سایت سازمان سنجش و یا سامانه ثبت اعتراض درخواست بررسی مجدد نمرات خود را ثبت کنند. این درخواست باید شامل دلایل قابل قبول و منطقی باشد. سازمان سنجش پس از بررسی درخواست ها، پاسخ های لازم را در همان سامانه قابل دسترس قرار خواهد داد.
  • اعتراض به نتایج نهایی: داوطلبان می توانند پس از اعلام نتایج نهایی کنکور سراسری 1402، که شامل رشته و دانشگاه محل قبولی است، در صورت داشتن اعتراض، در نیمه دوم مهر ماه 1402 از طریق همان سامانه ثبت اعتراض درخواست خود را ثبت کنند. در این مورد، باید توجه داشت که فقط در صورت وجود خطای فنی در فرآیند اعلام نتایج، قابل بررسی است و در صورت عدم رضایت از رشته و دانشگاه انتخاب شده، امکان تغییر وجود ندارد.

 

برای مشاهده بروزترین اخبار سنجش و آزمون ها کلیک کنید.

مطلب مفیدی برای شما بود ؟ پس به اشتراک بگذارید برای دوستانتان
درباره این مطلب نظر دهید !
قالب فروش فایل

مطالب زیرا حتما بخوانید ...

قالب فروش فایل

محصولات زیرا حتما ببینید ...