جدیدترین آرشیو نمونه سوالات استخدامی دستگاه های اجرایی و آموزش و پرورش با پاسخنامه مشاهده جشنواره

دانلود رایگان طرح درس سالانه علوم سوم ابتدایی

دانلود رایگان طرح درس سالانه علوم سوم ابتدایی word

دانلود رایگان طرح درس سالانه تربیت بدنی دوم ابتدایی

طرح درس سالانه علوم سوم

طرح درس سالانه یک برنامه‌ریزی است که معلم برای تدریس کتاب درسی انجام می‌دهد. طرح درس سالانه شامل اهداف، فعالیت‌ها، روش‌ها، ابزارها و ارزشیابی‌های مربوط به هر درس است. طرح درس سالانه به معلم کمک می‌کند تا بتواند به صورت منظم، هدفمند و کارآمد کتاب درسی را به دانش‌آموزان آموزش دهد. 

در ادامه ما برای شما نمونه قابل ویرایش طرح درس سالانه علوم سوم ابتدایی را برای شما تهیه کرده ایم با کلیک روی هر کدام از لینکها میتوانید به طرح درس دسترسی پیدا کنید.

دانلود طرح درس علوم پایه سوم ابتدایی:

"دانلود

"دانلود

شیوه نگارش طرح درس سالانه

برای نگارش طرح درس سالانه، معلم باید ابتدا کتاب درسی را مطالعه کند و با محتوا، هدف‌ها و فعالیت‌های آن آشنا شود. سپس باید برای هر درس یک جلسه یا چند جلسه تعیین کند و زمان لازم برای تدریس هر جلسه را برآورد کند. بعد از آن باید اهداف یادگیری هر جلسه را بر اساس تاکسونومی بلوم (شامل دانش، فهم، کاربرد، تحلیل، سنتز و ارزیابی) تعریف کند و فعالیت‌های مناسب برای رسیدن به این اهداف را طراحی کند. فعالیت‌ها می‌توانند شامل گفتگو، پرسش و پاسخ، بازی، تجربه، نقش‌آفرینی، پروژه و … باشند. همچنین باید روش‌ها و ابزارهای آموزشی مورد نظر خود را مشخص کند. روش‌ها می‌توانند شامل توضیح، نمایش، تفکر نقادانه، گروه‌کاری و … باشند. ابزارها می‌توانند شامل تخته، خودکار، کاغذ، کتاب، نقشه، عکس، فیلم، صوت و … باشند. در نهایت باید روش و ابزار ارزشیابی هر جلسه را مشخص کند. ارزشیابی می‌تواند شامل آزمون کتبی، شفاهی، عملی، پروژه، پورتفولیو و … باشند.

مطلب مفیدی برای شما بود ؟ پس به اشتراک بگذارید برای دوستانتان
درباره این مطلب نظر دهید !
قالب فروش فایل

مطالب زیرا حتما بخوانید ...

قالب فروش فایل

محصولات زیرا حتما ببینید ...